איך לבחור את מתחם הדיור המוגן המתאים לך?

הנושאים המובילים במאמר זה

כאשר הקשישים בעצבים שלנו מתמודדים עם הזדקנות, אחת מההחלטות החשובות והקשות ביותר שיש לנו לעזור להם לקבל היא בנוגע לבחירת מתחם הדיור המוגן המתאים להם. יתרה מכך, גם אם אתה מתכנן מראש את תקופת הזיקנה שלך, כל פרט חשוב להתחשב בו. הנושא מורכב, האם לבחור במחזור עצמי או בדיור מוגן? איך מבצעים משא ומתן עם מסגרות הדיור המוגן? האם קיימת תמיכה משפחתית מספקת או שצריך לחפש עזרה מקצועית? כל השאלות האלה ועוד יותר מצפות למעט תשובות מלאות. במאמר זה, ננסה להקל על המשימה המאתגרת הזו ולעזור לך לבחור את מתחם הדיור המוגן המתאים ביותר לך ולאהובים שלך. אנו מקווים שהמדריך שנכתב במאמץ רב, יהפוך לכלי שימושי בטיפול בהחלטות החשובות ביותר של החיים.

קריטריונים לבחירת מתחם דיור מוגן: מה לשקול?

בחינת האפשרויות של מחלוקת קשישים, מתחם דיור מוגן, כבריה או מגורים עצמאיים מחייבת בחינה מעמיקה של מספר גורמים חיוניים. בחירה מושכלת מכריעה באושרם היומיום של הקשישים ובאיכות החיים שלהם.

ראשית, משקלים חיוניים שיש למ״מ לשקול הם הצרכים הפיזיים והנפשיים של הקשיש. עד כמה הקשיש יכול להתמודד באופן עצמאי מול המציאות? אם התשובה היא שהקשיש דורש טיפוח ופיקוח מתמיד, האם המתחם מסוגל לספק את השירותים האלו?

שניית, מרחק המתחם מהמשפחה ומאנשים מוכרים. אחד מהחפיפים החשובים ביותר לשמחת החיים של הקשישים הוא להישאר מחוברים למשפחה ולחברים. אנשים מבוגרים שמתחילים להרגיש מנותקים בדרך כלל מתמודדים גם עם דיכאון. לכן, אם יש אפשרות לבחור מתחם שקרוב למשפחה, זו יכולה לשדרג באופן משמעותי את איכות החיים של הקשיש.

שלישית, מה הסביבה שבה המרכז נמצא? האם מדובר באזור עם טבע ומרחבים פתוחים, שבו הקשישים יכולים להתהלך וליהנות מגלמתם? האם מדובר במקום משובח ומטופח, שהן בפנים והן בחוץ? ואיזו אווירה משרה המנהלת, הצוות שהקשיש רואה באופן יום-יומי?

רביעית, איזה סוג של פעילויות המתחם מציע? האם קיימות פעילויות שמגיבות לאינטרסים וההעדפות של הקשישים? מה מגוון ההצעות?

חמישית, מה הוא העיסוקי משאל שם במתחם? איזו מענה המתחם מציע בנושא, והאם בנושא זה נערך שיח עם הקשיש?

שישית, מה עולה להתחמק במתחם המוגן? האם המחיר משתלם ביחס ליחידות הדיור, לטיפוח ולשירותים המוצעים במקום?

אפשר למצוא מידע על כל סוגי המתחמים באתרים מקוונים, בחוות דעת של בני משפחות קשישים שכבר שהו במתחמים, במסלולי הגמלאות של זוגות מבוגרים שחיפשו מגורים מאובטחים ובנתונים הפומביים של משרד החינוך ובמגזינים מערכת חופש.

מדריך למבחן המציאות: בהשוואה בין דיור מוגן לדיור סטנדרטי

כשאנו מתבגרים, עלולים להתבלבל בחלטות חיים מרכזיות שאנחנו צריכים לקחת, דבר שהופך את ההחלטה בין לחיות בדיור מוגן או בדיור הסטנדרטי לנושא מורכב. אנו ננסה לסייע לך בנושא זה באמצעות מדריך זה שמתמקד בהשוואות ובשקל וקל של שני סוגי הדיור.

דיור מוגן הינו מתקן המאפשר לגיל הזהב להמשיך ולחיות בצורה שגרתית ובשלווה, ובמקביל מאפשר שירותי רווחה ובריאות מרובים. מיותר להזכיר כמה מהמגבלות שהגיל מביא איתו – הגבלות שמקשות על שירותים שוטפים כמו הגעה לרופא, קניות שוטפות ואף כריתה של חברה וקהל. דיור מוגן מאפשר שלל שירותים שמקלים על אותן מגבלות – בית רופא במקום, אפשרות למשלוחים מהסופר, מערך חברתי,פעילויות משותפות ועוד.

מצד שני, הדיור הסטנדרטי מציע את האוטונומיה האישית ההכי גבוהה שאפשר למצוא. מאפשר למרות הגברה, ראש פתוח לרוח, ומקום לחפש לאורחים, בני משפחה וחברים. בדיור הסטנדרטי, אתה אמנם נזקק להתמודד מול בעיותיו אך אתה שולט בתכנית היום שלך, בתזונה שלך ובתנאי החיים שלך – משהו שלא תמיד אפשרי בדיור מוגן.

דיור מוגן אינו מתאים לכולם – חלק מאיתנו שמירים שמירה עצמית וחשובה על הפרטיות שלהם, האוטונומיה שלהם והמרחב האישי שלהם. מצד שני, דיור סטנדרטי עשוי להיות מאתגר אם יש לך בעיות חמורות של בריאות או רבות מניעה.

 

אהבתם? שתפו!

מאמרים נוספים שעשוים לעניין אותך

טיולים לגיל השלישי

קשישים נשארים לעתים קרובות בבית, מכיוון שאין להם את האנרגיה או הרצון לצאת ולחקור. עם זאת, חשוב להם להישאר פעילים וחברתיים על מנת לשמור על

המדריך לאייפד 4

אפל הציגה את האייפד 4. הדגם החדש דק וקל יותר מהדגמים הקודמים. יש לו גם מעבד מהיר יותר ומצלמה טובה יותר. ה-iPad 4 חזק מאי

שיקום בטון
איך משקמים בטון?

אנו ממליצים להשתמש בחומר ההדבקה הלא מתכווץ שלנו כדי לשחזר את הבטון שלך. הוא עשוי מחומר מסוג מיוחד שאינו מתכווץ ונשאר מחובר היטב למשטחי הבטון