טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור נוספות

הנושאים המובילים במאמר זה

פוטותרפיה היא שימוש באור אולטרה סגול לטיפול במחלות עור.

טיפול בפוטותרפיה הוא אופציה בטוחה, יעילה וזולה עבור חולים רבים עם פסוריאזיס ומחלות עור אחרות. הוא משמש לעתים קרובות בשילוב עם תרופות וטיפולים אחרים.

טיפול פוטותרפיה יכול להתבצע בדרכים שונות:

– מנורות UVB משמשות לעתים קרובות לטיפול בפסוריאזיס קלה, – מנורות UVA1 משמשות לעתים קרובות לטיפול בפסוריאזיס חמורה יותר או נפוצה יותר, – טיפול PUVA משמש לעתים קרובות לטיפול בוויטיליגו (מצב הגורם לכתמי עור לאבד את הפיגמנט שלהם), – Narrowband טיפול UVB עשוי להיות אופציה טובה עבור אנשים שאינם יכולים לסבול את השמש בגלל שיש להם עור רגיש או שסבלו מחשיפה גדולה מדי לשמש במהלך חייהם.

פוטותרפיה היא טיפול במחלות עור, כמו פסוריאזיס ואקזמה. זה השימוש באור אולטרה סגול לטיפול בבעיות עור.

זהו טיפול מוכח המשפר את הסימפטומים של מחלות עור אלו. עם זאת, זה יכול להיות יקר ולאורך זמן. פוטותרפיה גם דורשת מהמטופלים לחזור מדי יום לטיפולים עד שמצבם ישתפר או יעבור לחלוטין.

אור ה-UVB חודר לשכבות העליונות של העור, מפחית דלקות ומעורר ייצור קולגן חדש בשכבות התחתונות של העור. אור ה-UVA חודר עמוק יותר לתוך העור, הורג חיידקים ומפרק תאים ישנים עם הפוטונים עתירי האנרגיה שלו. זה מוביל לייצור מוגבר של תאים חדשים באותם אזורים שבהם הוא הוחל, מה שגורם להפחתה בקנה מידה ואדמומיות הקשורים

פסוריאזיס היא מחלת עור הניתנת לטיפול באמצעות פוטותרפיה. טיפול בפוטותרפיה הוא תהליך של חשיפת העור לאור אולטרה סגול. מטרת טיפול זה היא להפחית את תסמיני הפסוריאזיס ולשפר את איכות החיים של אנשים עם מצב זה.

ישנם שני סוגים של פוטותרפיה: UVB ו-UVA. טיפול UVB נפוץ יותר לטיפול בפסוריאזיס, אך ניתן להשתמש בטיפול UVA גם במקרים מסוימים.

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור אחרות. הוא משמש כחלופה לתרופות, שעלולות להיות להן תופעות לוואי. טיפול בפוטותרפיה כולל חשיפת המטופל לאור אולטרה סגול באורכי גל ספציפיים.

היתרונות של פוטותרפיה כוללים היעדר תופעות לוואי, אין צורך בתרופות ואינו פולשני. החסרונות הם שלוקח זמן ועולה כסף להשיג את הציוד הדרוש, במיוחד נורות UV.

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור אחרות. זה כרוך בחשיפת העור לאור אולטרה סגול.

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור אחרות. זה כרוך בחשיפת העור לאור אולטרה סגול. פוטותרפיה נעשית בדרך כלל במשרדו של הרופא או בבית עם מנורת אולטרה סגול, אך ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו להשתמש בטיפולי פוטותרפיה במתקני בית חולים או מרפאה.

ישנם שני סוגים של פוטותרפיה: טיפול UVB ו-PUVA. טיפול UVB מספק הקלה לטווח קצר בתסמיני פסוריאזיס, בעוד שטיפול PUVA מספק הקלה ארוכת טווח בתסמיני פסוריאזיס ולעיתים קרובות גם מטפל במצבים אחרים כגון אקזמה או ויטיליגו.

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס, אקזמה ומחלות עור אחרות. פוטותרפיה ידועה גם כטיפול פוטוכימותרפי או טיפול PUVA.

טיפול בפוטותרפיה הוא סוג של טיפול באור המשתמש באור אולטרה סגול כדי לשלוט במחלות עור. ניתן לעשות זאת במשרד הרופא או בבית עם ציוד מיוחד. ניתן להשתמש בטיפול בפוטותרפיה בפני עצמו או בשילוב עם טיפולים אחרים, כגון תרופות וקרמים.

השימוש בפוטותרפיה קיים כבר למעלה מ-100 שנים והוא ממשיך לצמוח בפופולריות מכיוון שזו דרך יעילה לטפל במצבי עור רבים ללא תופעות לוואי של תרופות.

אהבתם? שתפו!

מאמרים נוספים שעשוים לעניין אותך

מי יותר בריאים טבעוניים או אוכלי כל?

כשבאתי מטבעוני, יהיה לי קשה לקבוע שטבעונים בריאים יותר מאוכלי כל. כפי שטבעונים רבים יכולים להעיד, ישנה סטיגמה מסוימת בלהיות טבעוני מכיוון שדיאטה זו מוצגת

השתתפות בניסוים קלניים בתחום הסכרת

השתתפות בניסויים קליניים הייתה הדרך היחידה לקבל טיפול חדש וחדשני בסוכרת. המטרה העיקרית של השתתפות בניסוי קליני היא למצוא טיפול ניסיוני שעשוי להיות יעיל עבורך.